Ostatnio pisaliśmy o tym, że niektórzy próbują Wam wmówić, że: Google lepiej traktuje strony mobilne (RWD). Obaliliśmy ten mit, jednak stoimy na stanowisku, że posiadanie responsywnej strony internetowej jest koniecznością (ale z innych powodów niż rzekomy bonus od Google 😉 ).
Zachęcamy do przeczytania wpisu z firmowego bloga agencji Łebsajt:
Dokładnie rok temu pisałem o stronach internetowych w technologii RWD. Temat wciąż jest aktualny. W zasadzie posiadanie responsywnej strony www jest już wymogiem – Google faworyzuje takie witryny w mobilnych wynikach wyszukiwania, ale taką stronę przede wszystkim docenią odwiedzający, którzy korzystają do przeglądania stron ze smartfona czy tabletu.
Dziś zaprezentuję jak w praktyce odbywa się przeglądanie takiej mobilnej strony internetowej.
Bez zbędnych wstępów i owijania w bawełnę. Obejżyj poniższe, krótkie video:
Jak widać powyżej, facet na swoim Iphonie przegląda stronę internetową (adres oglądanej strony: www.e-biznes.pro). Dzięki temu, że strona została wykonana w technologii RWD nie ma on żadnych problemów z poruszaniem się po niej (wygodne menu – nawet podczas „klikania” kciukiem). Strona, a w zasadzie wszystkie teksty na stronie również są bardzo czytelne – dostosowują swoją szerokość do wyświetlacza Iphone’a, dzięki czemu nie trzeba powiększać strony w celu przeczytania akapitu.
Technologia „Responsive Web Design” umożliwia ogromne udogodnienia podczas przeglądania stron na tabletach czy telefonach. Wymienione urządzenia są wszechobecne, tak samo jak powszechny stał się dostęp do Internetu. Te okoliczności sprawiają, że wszelkie projektowane strony powinny być wdrażane przy użyciu technologii RWD.
Jeśli Twoja strona internetowa nie jest mobilna powinieneś to jak najszybciej zmienić.
Jeśli chcesz zobaczyć jak Twoja strona wygląda na innych urządzeniach niż Twój komputer to przejdź na stronę:
www.responsinator.com (i podaj adres swojej strony) – zobaczysz jak Twoja witryna prezentuje się na popularnych smartfonach czy tabletach.
>>Kliknij tutaj<<, aby zobaczyć jak na urządzeniach mobilnych wygląda strona z powyższego video (e-biznes.pro).
Poniżej obrazowe porównanie jak wygląda ta sama strona na laptopie i smartfonie:
W zależności od rozmiaru ekranu (wyświetlacza) urządzenia, na którym oglądamy stronę internetową zmienia ona swój układ. Na powyższej grafice widzimy, że ta sama strona na smartfonie wygląda nieco inaczej:
- na smartfonie menu strony jest rozwijane i kryje się pod trzema kreseczkami
- przyciski: „usługi” i „cennik” są jeden pod drugim, a nie obok siebie
- zniknęło zdjęcie białego smartfona, które podczas wyświetlania na urządzeniu mobilnym nie jest wyświetlane
Te trzy wydawałoby się niewielkie zmiany sprawiają, że taką stronę łatwo jest przeglądać nawet na telefonie o niedużej przekątnej wyświetlacza.
Musisz mieć świadomość, że odsetek osób używających smartfonów i tabletów do przeglądania stron internetowych jest już znaczny (i ciągle rośnie!). Jeśli Twoja strona nie jest dostosowana do smartfonów i tabletów to najwyższa pora by to zmienić. Twoja firmowa strona w wersji RWD będzie łatwa w obsłudze i czytelna dla Twoich potencjalnych klientów.
2 komentarze
Dokładnie tak, nie ma nic gorszego niż przeglądanie nieresponsywnej strony na niedużym smartfonie.
Zgadza się, również na mojej stronie https://clean-man.pl odczułem duży wzrost zapytań (telefonów) o usługi czyszczenia foteli i tapicerki, kiedy moja strona stała się responsywna.