Niedawno pisaliśmy o nieuczciwych praktykach firm pozycjonerskich, natomiast dzisiaj chcemy poświęcić więcej miejsca sytuacji jaką co raz częściej obserwujemy przeglądając reklamy i oferty pozycjonerów i agencji seo.
Wypozycjonuję! jestem Partnerem Google.
Partnerstwo zobowiązuje 😉 Niektóre firmy oferujące pozycjonowanie zaczęły reklamować swoje usługi SEO szczycąc się mianem Partnera Google. Na osoby, które są mniej obeznane w temacie (większość klientów / firm, które chce się wypozycjonować ma blade pojęcie o SEO) działa to jak magnes. W końcu kto mnie lepiej wypozycjonuje w wyszukiwarce Google jak nie właśnie Partner Google… Niestety jest to zakrywka bardzo nie fair.
Partner Google w ramach AdWords i Google Analytics
Zainteresowanych tematem odsyłamy na stronę: https://www.google.pl/intl/pl/partners/about/ gdzie znajdują się informacje o opisywanym programie partnerskim. Google oferuje certyfikaty w ramach następujących usług:
Jak widać certyfikat Google Partner można otrzymać wyłącznie w ramach Google Analytics i kampani sponsorowanych (Reklama w sieci wyszukiwania, lub Reklama w sieci reklamowej). Pozycjonowanie stron – wpływanie na organiczne wyniki wyszukiwania nie ma nic wspólnego z certyfikatem Google Partner.
Czy firma, która jest Partnerem Google może pozycjonować strony?
Oczywiście tak! Należy jednak rozgraniczyć reklamowanie pozycjonowania od Certyfikatu Partnera Google, który dotyczy usług tworzenia kampanii Google AdWords (płatnych reklam w wynikach wyszukiwania). Kiedy firma pozycjonująca jawi się jako Partner Google w ramach pozycjonowania stron to po prostu wprowadza klientów w błąd i bazuje na ich niewiedzy. Jest to zagranie nieuczciwe i należy o tym głośno mówić, bo w końcu w branży SEO nie brakuje cwaniaków i naciągaczy.
- Tagi: google partner, pozycjonowanie, SEO