Jeśli startujesz z nowym projektem w internecie, czy po prostu zakładasz firmową stronę internetową, albo zwyczajnie rozpoczynasz pisanie bloga to na pewno zastanawiasz się jaką nazwę domeny wybrać…
PROSTOTA TWOIM SPRZYMIERZEŃCEM!
Nazwa strony internetowej / sklepu internetowego / jakiegokolwiek serwisu czy portalu powinna być przede wszystkim łatwa w zapamiętaniu i prosta w wymowie. Sama nazwa domeny, a w zasadzie to czy będzie ona długa czy krótka, lub czy będzie zawierała myślniki nie będzie miało znaczenia w pozycjonowaniu Twojej strony. Równiez końcówka (rozszerzenie domeny) będzie miało na SEO marginalny wpływ. Oczywiście warto wybierać domenę przypisaną do kraju, w którym firma / strona będzie funkcjonować: Polska – .pl, Niemcy: .de, USA: .com i tak dalej… jednak pamiętajmy, że nie jest to czynnik decydujący. Odpowiednie działania mogą sprawić, że „polska” domena z końcówką .com wyprzedzi (na zapytania w języku polskim) inne strony, które posiadają domenę z końcówką „.pl”.
Wybierajmy zatem domeny łatwe do zapamiętania (proste, niezbyt długie) dopasowane do tematyki strony. Kiedy w domenie masz obcojęzyczne wyrazy, myślniki, czy cyfry, to może to być uciążliwe podczas dyktowania klientom przez telefon nazwy strony www, czy też adresu firmowego maila.
Pamiętej, że będziesz w róznych miejscach promował nazwę swojej strony. Jeżeli umieścisz nazwę witryny internetowej na samochodzie firmowym, to łatwa w zapamiętaniu nazwa będzie w takim przypadku dużym atutem (inni kierowcy widzący nazwę strony nie będą mogli jej zapisać, ale być może ją zapamiętają).
FRAZA KLUCZOWA W NAZWIE DOMENY?
Czy warto umieszczać frazę kluczową w nazwie strony www? Jeśli ma to być jedyna strona firmowa to naszym zdaniem: zdecydowanie nie. Jest to niekorzystne z kilku powodów:
- nie umieścisz wszystkich słów kluczowych w jednej nazwie domeny
- nie ma to praktycznie żadnego wpływu na pozycjonowanie strony na frazę zawartą w nazwie
- takie domeny zazwyczaj nie mają prostej nazwy i są trudne w zapamiętaniu
- większość domen jest już zajęta i trzeba kombinować żeby zarejestrować jakąś w miarę krótka nazwę
Przykład:
Pan Mirek prowadzi zakład wulkanizacyjny w Świętochłowicach. Firma Pana Mirka nazywa się FHU Oponekso. Pan Mirek ma do wyboru rejestrowanie domeny ze słowami kluczowymi, na które będzie chciał pozycjonować swoją stronę np:
- oponyswietochlowice.pl,
- opony-swietochlowice.pl,
- wulkanizacjaswietochlowice.pl
jednak czy takie domeny będą łatwe w zapamiętaniu? Co w przypadku domeny bez polskich znaków diaktrycznych? Dyktowanie nazwy takiej domeny przez telefon (lub maila: biuro@opony-swietochlowice.pl) nie będzie należało do najprzyjemniejszych.
Lepiej zatem promować swoją markę jaką jest firma Oponekso pod domeną oponekso.pl i pozycjonować ją na wiele fraz kluczowych.
DOMENY Z POLSKIMI ZNAKAMI
Czy warto rejestrowac domenę z polskimi znakami? Jeśli w nazwie twojej firmy / marki znajdują się polskie znaki diaktryczne to zdecydowanie powinieneś zarejestrować obie domeny (bez polskich znaków i z polskimi znakami), oraz zrobić przekierowanie jednej domeny na drugą.
Przykład:
Nazwa naszej marki: „Łebsajt„. Posiadamy domeny www.lebsajt.pl oraz www.łebsajt.pl. Dzięki temu konkurencja nie może nam „podkupić” domeny z literką „ł”, oraz co istotne podczas rozmowy z klientem możemy podać nazwę strony: łebsajt.pl i nie istotne czy klient wpisze w pasek adresu: łebsajt.pl czy lebsajt.pl zawsze trafi na naszą stronę.
Czy wystarczy tylko domena z polskimi znakami? Raczej nie. Nie wszystkie strony internetowe, na których będziesz chciał promować swoją stronę obsługują zapis domeny IDN w formacie UNICODE i dlatego nasza domena z polskimi znakami może zostać wyświetlana w formacie ASCII. Co to oznacza?
Jak widzimy powyżej nazwa domeny zapisana w formacie ASCII może być dla wielu myląca.
Jeśli masz wątpliwości jaką domenę wybrać, bądź też nie wiesz jak zarejestrować domenę – zapraszamy do kontaktu. Doradzimy w wyborze najlepszej nazwy, oraz wykonamy formalności za Ciebie.
- Źródło: Blog agencji interaktywnej ŁEBSAJT
- Tagi: domena, domena TLD, nazwa domeny, rozszerzenie domeny